Σταύρος Καλογιάννης: “Οδικοί άξονες το «βατερλώ» της Κυβέρνησης”

“Τον Μάρτιο 2015, ακριβώς πριν από τέσσερα χρόνια, ο Υπουργός Υποδομών δήλωνε: «Πρόθεσή μας είναι να μελετήσουμε τις συμβάσεις παραχώρησης για να τις αναθεωρήσουμε». Ως γνωστόν, όχι μόνο δεν τις αναθεώρησε, αλλά τις εφάρμοσε στο ακέραιο, χωρίς να αλλάξει έστω και μια παράγραφο, και αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ολοκληρώθηκαν οι αυτοκινητόδρομοι. Έδωσε όμως bonus 500 εκατ. ευρώ στους κατασκευαστές για να επιτευχθούν τα χρονοδιαγράμματα που με ευθύνη του Υπουργείου χάθηκαν….

Δήλωνε επίσης: «Πρόθεσή μας είναι να αναθεωρήσουμε την πολιτική των διοδίων, με αναλογική χρέωση, με θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων». Η Κυβέρνηση που πρωτοστατούσε, ως αντιπολίτευση, στο κίνημα «δεν πληρώνω», πολιτική που λίγο έλειψε να τινάξει στον αέρα τις συμβάσεις παραχώρησης και τα δημόσια έσοδα, έταζε αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων και εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων. Υπενθυμίζω ότι, εντολή να εφαρμοστούν τα ηλεκτρονικά διόδια και η διαλειτουργικότητα του συνόλου των συστημάτων διοδίων, είχα δώσει την άνοιξη του 2013 (έγγραφο υπ’ αρ. πρωτ. 11501/2013), ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, αμέσως μετά την επανεκκίνηση των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους. Στη συνέχεια, τον Δεκέμβριο 2013, η εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων περιλήφθηκε στις αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης. Τι έπραξε επί μία τετραετία και πλέον, η Κυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ και λοιπών προθύμων; Όχι μόνο δεν αναθεώρησε την πολιτική των διοδίων, αλλά έθεσε σε λειτουργία και νέους σταθμούς, τόσο στους άξονες παραχώρησης όσο και στην Εγνατία οδό. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά διόδια και τη διαλειτουργικότητα, που θα λειτουργήσουν υπέρ των πολιτών, χορτάσαμε εξαγγελίες. Επί της ουσίας: μηδέν! Γιατί δεν υποχρεώνονται άραγε οι παραχωρησιούχοι να τα εφαρμόσουν; Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τους οδικούς άξονες: Το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα) αγκομαχάει να ξεκινήσει, ενώ έπρεπε να ολοκληρώνεται. Για το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία οδός, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από πλευράς Υπουργείου, ούτε κάποια αντίδραση από πλευράς ενδιαφερομένων. Ούτε για τη χάραξη, ούτε για τη χρηματοδότηση, ούτε για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του. Η αδιαφορία είναι προκλητική! Για τον άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Ελληνοαλβανικά σύνορα, δεν υπάρχει καμία εξέλιξη. Πλήρης σιγή από κυβερνητικής πλευράς και γι’ αυτό το σημαντικό έργο. Η πολυδιαφημιζόμενη από την Κυβέρνηση ολοκλήρωση του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, εξελίσσεται σε φιάσκο. Το έργο που, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπ. Υποδομών θα ολοκληρωνόταν «το πρώτο εξάμηνο του 2019», δεν έχει καν ανάδοχο! Για τον άξονα Πάτρα – Πύργος, τον οποίο το Υπ. Υποδομών με απίστευτη επιπολαιότητα «έσπασε», στις αρχές του 2015, σε οκτώ (!) κομμάτια, ώστε να ευνοηθεί φιλοκυβερνητικός κατασκευαστής, γνωστός για την ανεπιτυχή προσπάθειά του απόκτησης τηλεοπτικού σταθμού, δεν υπάρχουν παρά μόνον οι δεκάδες εξαγγελίες σύμφωνα με τις οποίες το έργο θα ξεκινούσε το καλοκαίρι του 2015! Ακόμη δεν έχει εγκατασταθεί εργολάβος, σε κανένα από τα οκτώ «σπασμένα» κομμάτια! Είναι βέβαιο ότι η τετραετία 2015 – 2019 θα καταγραφεί στις δέλτους της Ιστορίας, όχι μόνο του τεχνικού κόσμου αλλά και της Πολιτικής, για την αμετροέπεια των κυβερνητικών λόγων, την ανικανότητα σχεδιασμού και τη μηδενική παραγωγή μετρήσιμου έργου”.