Η θετική απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG COMP) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υλοποίηση του βόρειου τμήματος του Ε65, αποτελεί μία εξαιρετικά θετική εξέλιξη για τα έργα υποδομής και την εθνική ανάπτυξη.
Το έργο, που θα συνδέσει τα Τρίκαλα με την Εγνατία οδό, αφορά αυτοκινητόδρομο μήκους 70 χλμ περίπου και προϋπολογισμού 440 εκατ. ευρώ, που θα συνδέσει τη Δυτική Ελλάδα με την Κεντρική, και με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Έχοντας χειριστεί το θέμα σε βάθος, ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών την περίοδο 2012- 2013, όταν για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου επαναδιαπραγματευτήκαμε επιτυχώς τις συμβάσεις παραχώρησης και επανεκκίνησαν οι εργασίες σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, νοιώθω δικαιωμένος για την εξέλιξη.
Δεν μπορώ βέβαια να παραβλέψω την πολύ σημαντική καθυστέρηση της περιόδου 2015-2019. Η ευθύνη βαρύνει εξ ολοκλήρου τις Κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι οποίες επί πέντε ολόκληρα χρόνια το μόνο που επεδίωξαν ήταν η αλλαγή χάραξης του άξονα, όχι προς όφελος των Ηπειρωτών, καταστρατηγώντας τον αρχικό σχεδιασμό του έργου. Το 2016 κατέθεσα ολοκληρωμένη μελέτη στο Υπουργείο Υποδομών, για τη βέλτιστη εναλλακτική χάραξη του άξονα. Η τότε Κυβέρνηση δεν εξέτασε, αναιτιολόγητα, την πρότασή μου. Καταδίκασε έτσι τους συμπολίτες μας να υποχρεώνονται να ταξιδέψουν 30 χλμ επιπλέον κάθε φορά που θα κινούνται από και προς την Αθήνα, να φτάνουν δηλαδή σχεδόν μέχρι τα Γρεβενά (!), να καταβάλουν επιπλέον διόδια, να ρυπαίνουν περισσότερο το περιβάλλον.
Παρ’όλα αυτά θεωρώ πολύ σημαντική την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, μόλις ολοκληρωθεί, θα δώσει τεράστια ώθηση στην Ήπειρο, στα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, στις διασυνοριακές μεταφορές, στην ανάπτυξη του τόπου.
Τα μεγάλα λάθη της πενταετίας 2015 – 2019 ανήκουν στο παρελθόν.
Παρά τα προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία του Covid-19, σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα με αισιοδοξία.